GRo - 'Gold Rocketeer'Ga direct naar de GRo lijst... |
||
Het derde LG Certificeringtraject
voor onze groepsleden.
Zij hebben gratis de mogelijkheid om deel te nemen aan dit modelraket Certificeringtraject.
Aan het einde van dit traject ontvangt de deelnemer een uniek en origineel MRLG GRo-embleem.
Tevens wordt je opgenomen in deze 'Gold Rocketeer' pagina.
Je dient BRo en SiR te hebben behaald alvorens met de PRo te mogen starten.
Het GRo-embleem geeft aan, dat je bewezen hebt een rocketeer/modelraket-hobbyist te zijn, die boven de Basic Rocketeer en Silver Rocketeer uitsteekt. Je hebt met goed gevolg verschillende, meer uitdagende, disciplines van de raketmodelbouw doorlopen en hebt laten zien dat je dat in de praktijk goed beheerst. Je lanceert veilig modellen met o.a. meerdere motoren, bij de berging delend en afdalend in twee stukken, een meertraps met beduidend meer vermogen dan in de SiR certificering, een meertraps met wat extra uitdaging, een hybride 4-cluster en een (eenvoudige) boostglider.
Het Certificeringtraject bestaat uit de onderstaande vijf stappen en disciplines.
Het lanceren van zelfgebouwde modellen met de volgende eigenschappen:
≥ is: groter of gelijk aan.
Bekijk de GRo Certificering regels
• Basic Rocketeer (BRo)
• Silver Rocketeer (SiR)
• Gold Rocketeer (GRo)
• Platinum Rocketeer (PRo)
• Expert Level Rocketeer (ELRo)
Zij hebben gratis de mogelijkheid om deel te nemen aan dit modelraket Certificeringtraject.
Aan het einde van dit traject ontvangt de deelnemer een uniek en origineel MRLG GRo-embleem.
Tevens wordt je opgenomen in deze 'Gold Rocketeer' pagina.
Je dient BRo en SiR te hebben behaald alvorens met de PRo te mogen starten.
Het GRo-embleem geeft aan, dat je bewezen hebt een rocketeer/modelraket-hobbyist te zijn, die boven de Basic Rocketeer en Silver Rocketeer uitsteekt. Je hebt met goed gevolg verschillende, meer uitdagende, disciplines van de raketmodelbouw doorlopen en hebt laten zien dat je dat in de praktijk goed beheerst. Je lanceert veilig modellen met o.a. meerdere motoren, bij de berging delend en afdalend in twee stukken, een meertraps met beduidend meer vermogen dan in de SiR certificering, een meertraps met wat extra uitdaging, een hybride 4-cluster en een (eenvoudige) boostglider.
Het Certificeringtraject bestaat uit de onderstaande vijf stappen en disciplines.
Het lanceren van zelfgebouwde modellen met de volgende eigenschappen:
-
Twin-50: 2-cluster, Split Recovery, ≥C-motor, Ø ≥50mm, ≥100cm lengte,
model in twee vrij gelijke lengtedelen dalend, met elk een eigen chute. - Double-70: 2-traps, B en/of C-motor. Ø ≥40mm. ≥70 cm lengte.
-
Mecha Gappa, 2-traps: Mechanische-Gap-Staging, ≥10cm tussen de motoren,
Ø ≥33,8mm (BT55), ≥B-motoren. - Hybrid-4: 4-cluster met 2 typen motoren, Ø ≥60mm, min. B-motoren.
- Boost Glider / Free Flight Glider: ≥40 sec. zweefvlucht.
≥ is: groter of gelijk aan.
Bekijk de GRo Certificering regels
• Basic Rocketeer (BRo)
• Silver Rocketeer (SiR)
• Gold Rocketeer (GRo)
• Platinum Rocketeer (PRo)
• Expert Level Rocketeer (ELRo)
TWIN-50 model -Lightning III- met decals. (A. v.d. Wal).
Hybrid-4: 4-cluster met 2 typen motoren.
Mogelijke TWIN-50: 2-cluster.
Mogelijke Mecha Gappa.
Mogelijke TWIN-50: 2-cluster.
GRo-4 certificeringsvlucht, Hybrid-4: 4 motoren, 2 typen. Lift Off! Nice shock diamonds.
Boost Glider met pop-off pod.
Boost Glider samengesteld door A.vd Wal.
Onderstaande deelnemers hebben laten zien dat ze de meer gevorderde, disciplines
van de modelraketbouw beheersen en hebben de vijf stappen in dit derde traject
met goed gevolg afgelegd. Ze voldoen daarmee aan de vereisten van de 'Gold Rocketeer' (GRo).
Zij hebben het GRo certificeringembleem in ontvangst mogen nemen:
Zij hebben het GRo certificeringembleem in ontvangst mogen nemen:
Gold Rocketeer | ||||
Laatste update: 07-07-2023 | 1 GRo Certificering(en) | |||
= Stap afgerond = Afgekeurd = De volgende stap | ||||
Foto/ Deelnemer |
Trajectstappen | Datum uitgevoerd | Gebruikte model + motor(en) | |
Begin gemaakt met Certificering - 09/10/2021: 13.31u | ||||
Afgerond: 17/06/2023: 15.40u | ||||
Frank Bezema GRo certified |
1-Twin-50 | 09/10/'21: 13.31u | B-G1 Twin-50; 2x C6-3K. | |
2-Double-70 | 09/10/'21: 14.18u | B-G2 Loadstar Modified; C2-0K/C6-5K. Booster motor te zwak. Crash. 2e trap ontbrandt niet. |
||
2e poging | 08/05/'22: 17.15u | B-G2 Loadstar Modified; C6-0K/B4-6 (hele oude Estes motor). | ||
3-Mecha Gappa, 2-traps | 18/06/'22: 14.38u | Sagitta Modified; C6-0K/A6-4. 2e trap ontbrand niet. |
||
2e poging | 07/07/'23: 14.15u | MegaGappa-3; C6-0K/B4-2. | ||
4-Hybrid-4 | 06/05/'23: 16.15u | Hybrid-4; 2xD9-P, 2xB4-4. | ||
5-Boost Glider | 18/06/'22: 16.40u |
Gryphon Boost glider; A3-4T. Tijd: 6 sec. Boogbaan omhoog. Na loskoppelen een duikvlucht van de glider. Bovenste stuk van de 2-delige lanceernaald ging een stuk mee omhoog. |
||
2e poging | 07/07/'23: 15.40u | BSG-1; C6-3; 51 sec. Boost Shift Glider- verschuifbare vleugel |
||
Bezig met certificering: | ||||
Begin gemaakt met Certificering - 15/03/2022: 17.30u | ||||
Alef van der Wal |
1-Twin-50 | 15/03/'22: 17.30u | Lightning III; BT80 (66mm); 2x D12-5. | |
2-Double-70 | 21/09/'22: 17.55u | Double-70; C11-0 / B6-4 | ||
3-Mecha Gappa, 2-traps | ||||
4-Hybrid-4 | ||||
5-Boost Glider | 21/09/'22: 15.59u | AR-5; A3-2T; Vluchtduur 12 sec. | ||
2e poging | 21/09/'22: 16.21u | AR-5; A3-2T; Vluchtduur 42 sec. | ||
Begin gemaakt met Certificering - xx/xx/2023: xx.xxu | ||||
1-Twin-50 | xx/xx/'xx: xx.xxu | |||
2-Double-70 | ||||
3-Mecha Gappa, 2-traps | ||||
4-Hybrid-4 | ||||
5-Boost Glider | ||||
2e poging | ||||